zondag 25 augustus 2013

No (beauty) Buy

6 opmerkingen:
 
Jaja, je leest het goed. Ik heb mezelf op een no-buy gezet. Benieuwd waarom en voor hoe lang?


Laat ik eerst maar beginnen met de vraag waarom ik mezelf op een no-buy heb gezet.
Voordat ik op vakantie ging was ik mijn koffer aan het inpakken en trok mijn beauty kasten (ja, kasten) open om spullen te pakken die ik mee wilde nemen op vakantie. Ik had zo veel liggen dat ik gewoon niet kon kiezen wat ik mee wilde nemen en schrok een beetje toen ik zag hoeveel douchegel ik had liggen. Ik heb ze niet geteld maar voor 1 persoon is het belachelijk veel.
Nadat ik terug was van vakantie was ik mijn dagelijkse verzorgingsbakje aan het opruimen. Er lagen 3 dagcreme's open waar bij alle 3 nog maar een klein laagje in zat. Ook had 2 oogcreme's en 3 serums open staan. (ja inderdaad, waarom meerdere tegelijk open?)
Vanaf dat moment bedacht ik mezelf dat ik eerst de producten op moet maken die open staan voordat ik nieuwe koop.
Ik heb de producten die open zijn in het bakje terug gelegd en de producten die nog dicht waren heb ik terug in mijn kast gelegd. In die kast ligt een bak vol met douche gel en er ligt een bakje met back-up mascara. Serieus, ik heb ze geteld en het zijn er 13. 13 dichte mascara's en toch steeds nieuwe kopen. Dat slaat eigenlijk nergens op.
Op dat moment bedacht ik dat ik mezelf op een no-buy ga zetten.
Ik ben gevoelig voor aanbiedingen, kortingen enzovoort. Als er ergens 1+1 gratis, 50% korting of 2e halve prijs staat wil ik het vaak meenemen want nu is het in de korting, denk ik altijd bij mezelf.
Nou met ik zeggen dat dat de laatste tijd wel wat minder word maar een jaar geleden nam ik het echt mee. Ook al had ik nog staan. 

Ik heb voor mezelf de afspraak gemaakt dat ik alleen maar producten mag kopen als het écht op is. Zoals wattenschijfjes en wattenstaafjes mag ik gewoon kopen wanneer het op is. Maar wanneer ik een douchegel, shampoo, conditioner, mascara, bodylotion, dag- nachtcreme enzovoort op maak, moet ik eerst van mezelf kijken wat ik nog heb en dat moet ik gaan gebruiken.
Als ik écht geen dagcreme of iets in de kast heb liggen, mag ik pas nieuwe kopen van mezelf.
Hoelang ik deze no-buy ga vol houden weet ik nog niet. Ik denk dat ik een bepaalde periode vast stel dat het moeilijker word voor mezelf. Als ik gewoon mezelf aan deze afspraken houd, houd ik het langer vol omdat ik dan "ongemerkt" mezelf aan de no-buy houd. Snap je het nog?

Ik zit nu ongeveer 2 weken op een no-buy en tot nu toe gaat het goed. Eigenlijk ben ik er niet "bewust" mee bezig. Ik kijk wel in reclame folders enzo maar denk niet meer "oh, dat is in de korting, kopen!!!". 
Ik ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden en ik houd jullie natuurlijk op de hoogte ;)

Misschien leuk als meerdere met mij mee doen en we elkaar hier onder in de comments kunnen steunen en tips uit delen?

xoxo

6 opmerkingen:

  1. Heel veel succes!! Gaat je vast en zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed artikel! 13 mascara's is wel erg veel inderdaad. Ik stel mijzelf altijd de vraag: Heb ik dit echt nodig, of kan ik dit geld beter besteden? Al is een product maar 3 euro, dan ga ik liever ergens een kopje thee drinken in de stad met een vriendin dan dat ik weer een nieuwe mascara mee neem:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meeste mascara´s die ik heb liggen zaten in de boxen of had ik gekocht bij een 1+1 actie. Ik mag echt geen mascara meer kopen voorlopig ;)

      Verwijderen
  3. Succes! Ik doe ook aan een beauty no-buy want ik heb de wereld aan producten in mn kast staan. Ik hou het nu al een aantal maanden vol zonder enige moeite :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vlak na nieuwjaar heb ik ook drie maanden een no buy gedaan en dat ging goed!

    Ik heb ook teveel in mijn kast liggen, ik denk dat ik binnenkort ook nog eens een no buy ga doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff