zondag 4 november 2012

Huidverzorging in de winter

7 opmerkingen:
 
Het verzorgen van je huid is belangrijk, dat weet iedereen. Verander jij je huidverzorging naarmate het weer buiten ook veranderd? In dit artikel ga ik je vertellen hoe je je huid winterproof kunt maken!

Handen
Een van de lichaamsdelen die veel te voorduren hebben in de winter zijn je handen. In de winter heb ik hele droge handen door de kou. Je kunt handschoenen dragen om ze beschermen tegen de kou maar zelf vind ik handschoenen niet prettig zitten. Hoe je je handen nog meer kunt beschermen en verzorgen is met een goede verzorgende en vochtinbrengende handcreme.

                                         

Lichaam
Hoe je je lichaam kunt beschermen voor de kou is heel simpel. Kleding! Zorg dat je goed bent aangekleed zodat je niet kou vat, ziek word of dergelijken. Ook kun je je droge huid na het douchen insmeren met een voedende bodylotion of body butter.

                                         

Gezicht
Zelf heb ik een droge huid en in de winter is het nog droger dan in de zomer dus heeft mijn huid in de winter meer vollere creme's nodig dan in de zomer.
Als dagcreme gebruik ik de Olaz total effects 7 in 1 dagcreme met spf 15. Ook in de winter moet je je huid beschermen tegen de zon, ook al zie je hem niet. Daarom heb ik een dagcreme met spf 15.
De Olaz dagcreme vind ik een fijne, volle creme. Soms is hij net iets te vettig maar dan gebruik ik een half pompje. Wat ik ook fijn vind is dat deze creme in een pompfalcon zit wat natuurlijk hygienischer is dan wanneer de creme in een potje zit.
Ook heb ik altijd lippenbalsem in mijn tas of jas zitten. In de winter heb ik vaak droge lippen dus smeer ik ze in met een lippenbalsem.
S'avonds gebruik ik een dikke, volle creme. Deze kan dan de hele nacht in mijn huid in trekken. Hij is wel een beetje vettig maar dat maakt mij toch niet uit want ik ga dan toch slapen ;)

                                       

Wat zijn jou tips & tricks om je huid te beschermen en verzorgen in de winter?

xoxo

7 opmerkingen:

  1. Lekkere winterproducten!
    Al moet ik eerlijk bekennen dat ik mijn RoseBud Salve ook gewoon in de zomer gebruik hoor. ;-) Hihi


    Ps. Ik volg je vanaf nu op Bloglovin. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je me volgt, bedankt!
      Ik gebruik Rose bud ook het hele jaar door ;)

      Verwijderen
  2. Ik ga toch voor handschoenen in de winter... anders heb ik na twee dagen kou allemaal kloven in mijn handen. Niet fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb door de kou ook hele droge handen maar vind handschoenen niet fijn zitten. Ik meteen niets meer pakken enzo ;)

      Verwijderen
  3. Ik heb ook een tijdje de Total Effects gebruikt, maar die was echt te rijk voor mijn huid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voor mij is hij ook een beetje te rijk daarom gebruik ik een half pompje, dan is hij voor mijn huid perfect ;)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff